Geosiatka szklano węglowa Carbophalt
| geosyntetyki kontakt |
Geowłóknina
Geosiatka
Geotkanina
Mata przestrzenna
Geokrata
Biowłóknina
Geomembrana
Gabiony, kosze
Kontakt: tel. 531 680 530 SUROBUD Marian Słobiński ul. Grunwaldzka 33 91-337 Łódź
|
Opis produktu
Carbophalt - siatka do zbrojenia warstw nawierzchni asfaltowych wykonana z włókien szklanych (w kierunku podłużnym) i włókien węglowych (w kierunku poprzecznym) wstępnie przesączana asfaltem z jednostronną posypką z piasku
kwarcowego i ochronną folią poliestrową zabezpieczającą przed sklejeniem się materiału podczas składowania i transportu.
Proces przesączania wiązek budujących siatkę zapewnia pokrycie asfaltem nie tylko zewnętrznej powierzchni wiązki, ale również powierzchni włókien szklanych tworzących wiązkę. Zapewnia to wciągnięcie do współpracy każdego włókna i zapobiega efektom poślizgu włókien wewnątrz wiązki.
Zastosowanie
Carbophalt jest stosowany do wzmacniania nawierzchni bitumicznych zapobiegając ich uszkodzeniom i trwałym deformacjom.
Właściwości Carbophalt:
-
nadaje się jedynie do wzmocnień całopowierzchniowych (pasem o szerokości min. 2 m)
- może być układany bezpośrednio na powierzchniach frezowanych bez warstw wyrównawczych
- po ułożonej warstwie Carbophalt może odbywać się ruch kołowy w ograniczonym zakresie
- nie utrudnia skrawania wzmocnionych nim nawierzchni w przypadku koniecznych napraw
- zapobiega propagacji rys z dolnych warstw nawierzchni w warstwę ścieralną głębokość propagacji do 5 mm
- zapobiega powstawaniu kolein i deformacji trwałych nawierzchni bitumicznych ok. 35-krotne zwiększenie wytrzymałości na zginanie przy obciążeniach dynamicznych
- redukuje naprężenia rozciągające w warstwach asfaltowych (o 25-40%) znacząco zwiększając żywotność nawierzchni
- moze być rozkładany ręcznie lub maszynowo
- minimalna grubość warstwy ścieralnej układanej na Carbophalt powinna wynosić min. 2 cm
Dane techniczne Carbophalt :
Podstawowy materiał - siatka włókno szklane (podłużnie) oraz włókno węglowe (poprzecznie)
Wytrzymałość:
w kierunku poprzecznym 200 kN/m (przy wydłużeniu 1,2%)
w kierunku podłużnym 120 kN/m (przy wydłużeniu 3%)
Carbophalt można rozkładać zarówno ręcznie jak i maszynowo. Warstwę siatki rozkładamy na całej powierzchni wzmacnianego odcinka.
Rozłożenie Carbophalt może nastąpić dopiero po przeschnięciu warstwy skropienia, do takiego stopnia, aby była lekko klejąca się, ale nie przywierała (w zależności od warunków atmosferycznych może to trwać od jednej do kilku godzin).
Carbophalt zabezpieczona jest od spodu folią ochronną, którą należy usunąć podczas rozkładania siatki. W przypadku aplikacji ręcznej warstwę folii należy stopić palnikiem na propanbutan; w przypadku rozkładania maszynowego warstwa ta jest topiona przez palniki zabudowane w urządzeniu rozkładającym.
W przypadku rozkładania ręcznego należy docisnąć warstwę siatki poprzez przejazd walca. W przypadku rozkładania
maszynowego nie jest to wymagane. Nie jest wymagane jakiekolwiek dodatkowe kotwienie warstwy wzmacniającej.
Carbophalt należy układać (na zakład) . Dotyczy to zarówno połączeń podłużnych jak i poprzecznych. Szerokość
zakładu ok. 10 cm
Kolejną warstwę bitumiczną nawierzchni należy rozkładać bezpośrednio na świeżo ułożoną warstwę Carbophalt lub po okresie kilku dni (w zaleSności od potrzeb i warunków). W sytuacjach wyjątkowych po ułożonej siatce może odbywać się ruch kołowy jednak przy znaczącym ograniczeniu natężenia i szybkości przejazdu. Ruch kołowy związany z wykonywanymi pracami może odbywać się bez ograniczeń (należy zwrócić uwagę na czystość podłoża przed ułożeniem kolejnej warstwy nawierzchni na siatce)
Docinanie Carbophalt na żądany wymiar zarówno w kierunku podłużnym jak i poprzecznym może się odbywać przy wykorzystaniu zarówno przyrządów ręcznych (nóż, nożyczki itp.) jak z wykorzystaniem mechanicznych urządzeń tnących (szlifierki kątowe itp). |
Wszystkie nazwy i znaki handlowe użyte w tym serwisie sš znakami zastrzeżonymi dla ich włacicieli i zostały użyte wyłšcznie w celu identyfikacji.
Niniejsza strona nie stanowi oferty w rozumieniu kodeksu handlowego.
|